Sosiaalisessa mediassa visuaalinen sisältö on tehokkain tapa saada viestisi perille. Kaikilla ei kuitenkaan ole omaa mainostoimistoa tai grafiikan ammattilaista tuottamaan kaunista visuaalista sisältöä. Tässä koulutuksessa tutustummekin työkaluihin, joilla voit helposti tuottaa visuaalista sisältöä itse.
Tavoite
Tutustut visuaalisen kuvan tehoon, opit käyttämään työkaluja visuaalisen sisällön tuottamiseen sekä perehdyt ilmaisiin ja maksullisiin kuvapankkeihin.
Koulutuksen sisältö
Visuaalisen sisällön teho
- Haluan sisältöni näkyvän oikeasti! Miten kuva tai video erottuu
- Haluat sisältöni jäävän mieleen! Millainen kuva oikeasti huomataan ja muistetaan
- Haluan yleisön jakavan sisältöäni eteenpäin! Millainen sisältö jaetaan eteenpäin
Työkalut visuaalisen sisällön tuottamiseen
- Luo helposti informatiivista grafiikkaa
- Tekstin ja kuvan tyylikäs yhdistely
- Hauskojen meemikuvien rakentaminen
- Oikeat kuvakoot eri palveluihin
Mistä kuvia?
- Millaisia kuvia saa oikeasti käyttää vapaasti?
- En voi maksaa, mutta tarvitsen grafiikkaa! Ilmaiset kuvapankit
- Haluan hyvää jälkeä halvalla! Edullisiin kuvapankkeihin tutustuminen
Avainsanat
Sosiaalinen media, Some, Markkinointi, Mainonta, Visuaalinen sisältö, Grafiikka, Kuva, Kuvapankki
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Kiitos:)
Kurssilainen –
Kurssi siirrettiin alkuperäisestä ajankohdasta, jonka johdosta osui heikosti minun kalenteriin.
Kurssilainen –
Tämä oli itselle hyvin vieras osa-alue, mutta koen mielenkiintoa sosiaalista mediaa kohtaan, jonka vuoksi kurssille osallistuin. Erityisesti tuo piktochart lähtee ehdottomasti omaan käyttöön! Koulutusta en voi suositella kolleegoille sen takia, että emme varsinaisesti työssämme tarvitse näitä työkaluja vaan tämä oli omaa osaamista varten. Sosiaalisesta mediasta vastaa yksittäiset henkilöt. Koulutuksen sisältö oli paljolti sitä mitä ohjelmia voi käyttää visuaalisen sisällön luomiseen. Olisin ajatellut, että tässä olisi enemmän avattu minkälaiset julkaisut kannattavat ja mitkä ei, mikä on tämän hetken trendejä yms.
Kurssilainen –
Hyvä tehoesittely. Hyvät linkkiesimerkit, kannustaa ja innostaa toimimaan.