Tässä koulutuksessa tutustutaan mainontaan, näkyvyyden saamiseen ja markkinointiin sosiaalisen median sisällä.
Tavoite
Osallistuja oppii markkinoimaan sisältöä käyttäen sosiaalisen median ilmaisia ja maksullisia palveluita. Koulutuksessa tutustutaan markkinointiin Facebookin ja Twitterin sisällä, markkinoinnin tehokkuuteen ja opitaan käyttämään visuaalisia työkaluja tehokkaasti leviävän some-sisällön rakentamiseksi.
Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat tutustua markkinointiin sosiaalisessa mediassa, koulutuksesta saa eniten etua, mikäli ymmärtää jo sosiaalisen median perusperiaatteet.
Ohjelmaversio
Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.
Koulutuksen sisältö
Sosiaalisen median palveluiden esittely
- Mitä sosiaalisen median palveluita Suomessa käytetään
- Saatavilla olevat some-palvelut ja niistä löytyvä yleisö
Yrityksen viestintä ja markkinointi sosiaalisen median sivujen kautta
- Yrityksen meno sosiaaliseen mediaan ja
- Sosiaalisen median käytön ja markkinoinnin tavoitteet
- Sosiaalisen median markkinoinnin erityispiirteet: vuorovaikutus ja sitouttaminen
- Tykkääjät ja seuraajat, onko väliä vai ostatko näkyvyyden
- Vertaismarkkinointi ja mitä ulkopuoliset sinusta sanovat
- Visuaalisen sisällön merkitys ja tehokkuus markkinoinnissa
- Vangitsevan sisällön käyttö ja tärkeys
Markkinointi omalla Facebook-sivulla
- Mitä tykkääjillä tekee? Tykkääjät ja tykkääjien merkitys
- Kuinka moni näkee tilapäivitykseni? Miten viestini näkyvät tykkääjilleni
- Voiko näkyvyyttä nostaa muuten, kun rahalla? Viestin näkyvyyden tehostaminen Facebookissa
- Moniko näki päivitykseni? Päivityksieni näkyvyys ja leviäminen
Mainonta ja Facebook
- Mainoksen luominen Facebookissa
- Mitä voin mainostaa? Päivityksen, sivun tai ulkoisen linkin mainostaminen
- Kenelle mainostan? Mainoksen kohderyhmä
- Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
- Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta
Markkinointi omalla Twitter-kanavalla
- Miten kasvatan näkyvyyttäni? Seuraajien hankkiminen
- Milloin ja miten twiitata? Twiittien näkyvyys ja twiittaaminen
- Näkyvyyden kasvattaminen vuorovaikutuksella ja keskustelulla muiden Twitter-kanavien ja käyttäjien kanssa
- Twiitin näkyvyyden kasvattaminen oikein valituilla Hashtageilla
- Mitkä Hashtagit ovat pinnalla? Hashtagien seuraaminen Twitterissä ja sen ulkopuolella
Mainonta ja Twitter
- Miten mainostan Twitterissä
- Millaisia mainoksia sinne voi luoda? Mainoksen muodot
- Miltä mainos näyttää ja mitä se sisältää
- Twitterin kohderyhmät
- Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
- Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta
Työkaluja sosiaalisen median markkinointiin
- Twiittaamisen tärkeimmät lisätyökalut
- Markkinoinnin ja seurannan työkalut
Avainsanat
Markkinointi, Sosiaalinen media, Some, Kohderyhmä, Kohdentaminen, Mainos, Visuaalinen, Näkyvyys