Tässä koulutuksessa tutustumme oman sisällön markkinointiin ja mainontaan Facebookissa. Opit mm. miten ja millaisia mainoksia kannattaa tehdä, miten kohdennat mainoksen tietylle kohderyhmälle ja seuraat niiden toimivuutta.
Tavoite
Koulutuksessa opit, miten omaa sosiaalisen median sivuaan voi kasvattaa tai miten voit tuoda kävijöitä verkkosivuillesi tai verkkokauppaan Facebookin kautta. Koulutuksen jälkeen tiedät myös, millainen mainos toimii ja miten saat ihmiset klikkaamaan, jakamaan ja sitoutumaan Facebook-sisältöösi.
Kenelle
Koulutukseen osallistujilta toivomme Facebookin peruskäytön hallintaa. Jos Facebook-sivujen ylläpito ei ole vielä tuttua, suosittelemme aloittamaan Facebookin käyttö yrityksessä -koulutuksesta.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa ei käytetä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.
Koulutuksen sisältö
Sosiaalinen promootio
- Tavoitteesi Facebookissa, yhteisö vai kauppojen tekeminen
- Mikä myy? Näillä tekniikoilla luot julkaisuja, joita klikataan
- Mikä leviää? Luo julkaisuja, jotka ihmiset jakavat eteenpäin puolestasi
- Facebookin salaisuudet, vuorovaikutus ja sitouttaminen
- Tykkääjät ja seuraajat, onko väliä vai ostatko näkyvyyden
- Vangitsevan sisällön käyttö ja tärkeys
Facebook-sivujen käyttö mainostamisen välineenä
- Mitä tykkääjillä tekee? Tykkääjät ja tykkääjien merkitys
- Kuinka moni näkee tilapäivitykseni? Miten viestini näkyvät tykkääjilleni
- Voiko näkyvyyttä nostaa muuten, kun rahalla? Viestin näkyvyyden tehostaminen Facebookissa
- Moniko näki päivitykseni? Päivityksieni näkyvyys ja leviäminen
Tehokkaan julkaisun rakentaminen käytännössä
- Kuvien ja gif-animaatioiden käyttö julkaisuissa
- Videojulkaisut ja kuvista videoiden kasaaminen
- Tehokkaan tekstin lisääminen
- Tarinoiden luominen ja käyttö
Mainoksen rakentaminen
- Mainoksen luominen Facebookissa
- Pääsy Facebookin edistyneisiin markkinointityökaluihin
- Mitä voin mainostaa? Päivityksen, sivun tai ulkoisen linkin mainostaminen
- Samat mainokset myös Instagramin puolelle
- Millainen mainos toimii? Mainosten muodot ja ulkoasu
- Facebookin stock-kuvien käyttö mainoksessa
- Kenelle mainostan? Mainoksen kohderyhmä
Markkinoinnin kohdistaminen
- Kohdentaminen nettisivukävijöiden tai sähköpostiosoitteiden perusteella
- Voinko mainostaa samalle porukalle uudestaan? Kohderyhmien luomien ja tallentaminen ja kaksoisolentokohderyhmän luominen
Mitä markkinoinnista kannattaa maksaa
- Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
- Tavoitteletko halpoja vai kalliita ihmisiä? Hienosäädä, mistä maksat
- Onko kampanjalla kiire? Näin kulutat kampanjan budjetin nopealla ajalla
Seuranta ja analytiikka
- Onnistuiko mainoskampanja? Mainonnan seuranta
- Tutki ja analysoi tulokset
- Tuo markkinointidata suoraan Exceliin
Edistyneet markkinoinnin työkalut
- Hae mallikeskuksesta vinkkejä ja ideoita omaan markkinointiin
- Analysoi sivujen tykkääjiä tai tutki kohderyhmiä
- Rakenna sääntöjä, joilla automaattisesti vaikuttaa markkinointeihin
- Tuo tuotteesi Facebookin näkyville
Avainsanat
Facebook, Markkinointi, Mainonta, Some, Sosiaalinen media, Visuaalinen, Kohdistaminen, Kohderyhmä, Julkaisu, Tarina, Näkyvyys, Sitoutuminen, Mainoskampanja
Kurssilainen –
Itse käytän ohjelmia englanniksi ja kuvittelen valtaosan liike-elämässä muutenkin tekevän niin. Itseasissa näin nämä ekaa kertaa suomeksi. Teknisen englannin suomennokset ovat tunnetusti aika kömpelöitä ja usein koomisiakin. Olisi aavistuksen helpompaa seurata, jos käyttöliittymä olisi alkuperäisellä kielellä, vaikka suomea ihan äidinkielenäni puhunkin.
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Puolet päivästä oli vähän toistoa, kun olin käynyt markkinointi sosiaalisessa mediassa -kurssilla viime viikolla. Olisi kiva saada selityksiä kirjallisesti monelle nippeliasialle, koska pp-diat ovat vähän suoraviivaisia. Opettaja puhuu sen verran nopeasti, ettei ehdi oikein aina tehdä muistiinpanoja. Olisi hyvä neuvoa myös mistä löytää enemmän informaatiota.
Kurssilainen –
Hyvä kaiken kaikkiaan. kiitos paljon