Facebook on oleellinen väline yrityksen imagolle ja kyvylle olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Tämän koulutuksen tavoite on tehdä Facebookista luonteva väline yrityskäyttöön sekä antaa tarvittavat tekniikat ja niksit.
Tavoite
Koulutuksessa tutustumme Facebookin käyttöön osana yrityksen julkista imagoa ja opimme, miten Facebookia käytetään yritysperspektiivistä.
Opit luomaan Facebook-sivut ja ylläpitämään niitä päivityksillä ja mielenkiintoisella sisällöllä. Koulutuksessa tutustut myös moniin käytännön toimintoihin, kuten oman graafisen ilmeen luomiseen Facebook-sivuille, mainontaan ja kilpailujen järjestämisen käytäntöihin sekä saat hyviä vinkkejä sosiaalisen median käytöstä.
Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille, jotka ylläpitävät tai haluavat ylläpitää yrityssivua Facebookissa.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa ei käytetä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.
Koulutuksen sisältö
Facebookin yrityskäyttö
- Mikä on Facebook yritykselle? Facebookin hyödyntäminen osana yrityksen viestintää
- Tärkein asia Facebookissa: käyttöönoton suunnittelu, tavoitteet ja kustannukset
- Tykkääkö kukaan sivuistani? Tykkääjien kerääminen
- Milloin kannattaa julkaista? Tilastotiedon käyttö ja analysointi
- Miten viestin sosiaalisella medialla? Verkkoviestintä sosiaalisen median palvelussa ja joka suuntaisen viestinnän periaatteet
- Miten tämä auttaa näkyvyyttä? Facebookin näkyminen omissa verkkopalveluissa ja sosiaalisen median ristikkäisnäkyvyys
Sivujen luominen
- Millainen sivu kannattaa luoda
- Mitä kannattaa kertoa? Yrityksen tietojen määrittely
- Yrityksen ilme Facebook-sivuille ja kuvituksen käyttö
- Entä jos minulla on myös Twitter? Facebookin ja Twitterin yhdistäminen
Viestintä Facebook-sivuilla
- Miten teen hyviä tilapäivityksiä? Tilapäivityksillä viestintä ja Facebook-kirjoittamisen perusteet
- Kuka näkee päivitykseni? Päivityksen näkyvyys, leviäminen ja seuranta
- Miten tuon sisältöä muualta? Linkkien julkaiseminen ja muokkaaminen paremman näköisiksi
- Pitäisikö viestiä visuaalisemmin? Kuvien käyttö ja tilapäivitysten ulkoasu
- Saanko ihmiset paikalle? Tapahtumasivujen luominen ja käyttö
- Miten järjestän kilpailun? Kilpailujen säännöt ja käytännöt Facebook-sivuilla
Mainonta Facebookissa
- Miten mainostan tilapäivitystäni? Mainoksen luominen Facebook-päivityksestä
- Voinko mainostaa Facebook-sivujani? Sivun mainostaminen
- Kenelle mainostan? Kohderyhmän rakentaminen mainokselle
- Mitä tämä maksaa? Mainosten hinnoittelu ja maksaminen ja kuitit
Facebookin tietoturva
- Kuka päivittää yrityksen nimissä? Käyttäjäoikeuksien antaminen käyttäjille
- Näkevätkö kaikki kaiken? Yksityisyys Facebookissa
- Miten tunnukseni pysyvät salassa? Turvallisen tunnuksen ja salasanan salaisuus
- Voiko väärä tieto levitä? Tiedon leviäminen Internetissä
Avainsanat
Facebook, Sosiaalinen Media, Some, Yrityskäyttö, Viestintä, Mainonta, Markkinointi, Kilpailut, Tietoturva
Kurssilainen –
Kurssilainen –
Jossain kohdin asioita käsiteltiin turhan yksityiskohtaisesti. Moni asia on melko helppoa oppia itse tutustumalla.
Kurssilainen –