St1 kannustaa henkilöstöään itsenäiseen kouluttautumiseen

St1 tarjoaa henkilöstölleen Wistec Onlinen verkkokursseja, sillä ne sopivat hyvin omatoimiseen kouluttautumiseen.

Yhtiössä on 980 energia-alan ammattilaisia, jotka työskentelevät Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Selkeä viestintä lisää koulutusten käyttöä

Service Manager Heidi Päivisen mielestä on tärkeää, että sisäistä koulutusviestintää hoitaa henkilö, joka tuntee organisaation toimintamallit ja syklit.

– Sisäisen viestinnän pääkanavamme on yhtiön yhteinen intranet, jossa tietoa jaetaan monenlaisista asioista. Koulutuksista vastaavana henkilönä minä tuotan kaikki koulutuksiin liittyvät uutiset sekä määritän viestien julkaisutiheyden. Näin pystyn parhaiten suhteuttamaan koulutusviestinnän määrän yhtiön muuhun uutisointiin.

Koulutusviestinnän selkeä keskittäminen on tuonut mukanaan suunnitelmallisuutta ja selkeyttä, jolloin henkilöstö on osallistunut koulutuksiin entistä aktiivisemmin.

– Jokaisessa yrityksessä on omat kiireaikansa, jolloin koulutusten käyttö yleensä vähenee. Siksi olenkin lisännyt koulutuksista viestimistä ja kurssinostoja hiljaisempina aikoina, jolloin työntekijöillä saattaisi olla enemmän aikaa opiskeluun. Lisäksi pienillä asioilla saa aikaan yllättävän paljon, esimerkiksi Wistecin logon lisääminen kaikkiin koulutusuutisiin auttaa erottumaan uutisvirrasta.

St1 kokous

Koulutuskumppani on yhteyshenkilön ykköstuki

Yksi koulutuskumppanin tehtävistä on tarjota tukea asiakasyrityksen yhteyshenkilölle.

Asiakas- ja raportointipalvelun lisäksi tällaisia tukipalveluita Wistecissä ovat esimerkiksi seurantapalaverit, koulutuspalveluiden esittelytilaisuudet ja asiakasraadit, joihin Heidi Päivinen on ollut erityisen tyytyväinen.

– Meille sopimusyhteyshenkilöille tarkoitetuissa asiakasraadeissa kuulee muiden kokemuksia sekä saa hyviä vinkkejä ja tietoa tulevista palvelun kehitysaskelista.

Toistolla tehoa pätee myös koulutuksista kerrottaessa

Henkilökunta St1:ssä on ollut tyytyväinen Wistec Onlinen koulutustarjontaan ja etenkin korona-aikaan kaikenlaiset etätyöhön liittyvät koulutukset, kuten Teams-kurssit, ovat olleet suosittuja.

Koulutusten käytön lisäämiseksi Heidin tavoitteina on kehittää koulutusten käytön aktivointia raportoinnin perusteella sekä panostaa koulutustarjonnasta muistuttamiseen.

– On hyvä saada asiantuntija esittelemään koulutuspalveluita henkilöstölle. Vartin live-esitys kerran vuodessa on riittänyt meille mainiosti täydentämään omaa viestintäämme.

ST1 logo

St1

St1 keskittyy polttoaineiden markkinointiin ja uusiutuvan energian ratkaisuihin sekä polttonesteiden kehittämiseen ja jalostamiseen. Yhtiö toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. St1:n pääkonttori on Helsingissä, ja sen palveluksessa on tällä hetkellä noin 980 henkilöä.

St1

Kysy lisää koulutuksistamme

Haluatko keskustella organisaatiosi koulutustarpeista ja löytää sopivimmat vaihtoehdot?
Ota yhteyttä myyntiimme, joka auttaa sinua yhdessä asiantuntijoidemme kanssa. Voit myös antaa lisätietoja ja jättää meille yhteydenottopyynnön.

TAAS-ASIAKKAITAMME

Oulun kaupunki

Oulun kaupungin henkilöstö kehittää digiosaamistaan Wistec Onlinen verkkokursseilla. Hyvin sujunut yhteistyömme jatkuu, sillä koulutussopimuksesta on allekirjoitettu jatkokausi myös tuleville vuosille.

Lue lisää...

Sanoma Media Finland

Sanoman henkilöstö kehittää osaamistaan itsenäisesti ja vahvasti esimiesten tuella. TaaS tarjoaa joustavat koulutukset ja palvelut silloin, kun niille on tarvetta. Henkilöstö osallistuukin koulutuksiin aktiivisesti ja innolla.

Lue lisää...

Werner Söderström Osakeyhtiö

WSOY:n henkilöstön osaamista kehitetään jatkossakin TaaS-koulutussopimuksen palveluilla. Yhteistyöstä hyötyvät sekä työntekijät että HR, kun koulutuksia ja niihin liittyviä palveluita parannetaan alan asiantuntijoiden kanssa.

Lue lisää...